Бібліотека від Служби освітнього омбудсмена

«ВзаємоДія в школі: 6 прикладів змін через партнерство» 

Базовий посібник для розбудови доброчесності в школі та побудови довіри між основними учасниками освітнього процесу — вчителями, батьками та учнівством.
І частина посібника пояснює, що таке педагогіка партнерства, доброчесність та якими є її різновиди.
У ІІ частині описано досвід 6 шкіл, які змогли побудувати таке партнерство та сформувати доброчесну шкільну спільноту. Цільова аудиторія: вчителі та адміністрація шкіл, батьки.



«Світлофор освітньої доброчесності» 

Посібник складається з аналізу законодавства, обговорення етичних норм, а також рекомендацій щодо доброчесних практик, які можуть стати дороговказами для розбудови доброчесності в освіті. 
Також містить відповіді на часті запитання, наприклад, як слід розглядати дарування квітів чи інших подарунків учителям та керівництву школи, придбання батьками канцтоварів та інших дрібних речей, репетиторські та інші додаткові заняття для класу. Цільова аудиторія: вчителі та адміністрація шкіл, батьки.


«Антикорупційні уроки»

Збірка планів та методичних матеріалів для проведення 7 тематичних уроків. Формат дозволяє вчителям легко розказувати про складні теми, а учням засвоїти базові знання про явище корупції, її прояви та негативний вплив на суспільство, про етичну поведінку, доброчесність, демократичні цінності тощо. Цільова аудиторія: учні 9-11 класів (за потреби можна адаптувати для молодших класів).


«Зошит учнівський для проведення антикорупційного уроку»

«Учнівський зошит» - це дидактичний матеріал, розроблений для ефективного проведення «Антикоруційного уроку» (міститься в публікації «Антикорупційний урок», починаючи зі стор. 109).
Для проведення тематичного уроку достатньо роздрукувати лише обрані сторінки (можна з розрахунку на малу групу, а не кожного учня).


«Антикорупційний квест»

Квест адаптований для проведення в різних матеріально-технічних та освітніх умовах: в класі, школі чи навіть місті. Залежно від ІТ-оснащення та наявності пристроїв в учнівства, педагоги-організатори можуть обрати одну з трьох форм проведення: звичайний лінійний квест, веб-квест або QR-квест. В додатках до публікації зазначені всі необхідні матеріали для проведення гри в кожній з форм.
Квест рекомендовано проводити як підсумкове заняття після циклу антикорупційних уроків. Квест спрямований на формування в учнів доброчесної поведінки. Вибір неправильної стратегії поведінки веде учнів хибним маршрутом, що збільшує кількість локацій, які мають пройти учасники.
Цільова аудиторія: молодь віком 16-24 (можна адаптувати до молодшого чи старшого віку за потребою). Може використовуватись вчителями для проведення інтерактивних чи позакласних занять в школах, а також всіма, хто цікавиться тематикою, під час проведення заходів для молоді.


«Антикорупційні сценарії» 

Збірка найпоширеніших випадків очевидної або прихованої корупції, з якими стикалася практично кожна людина. Мета видання – не надати покрокову інструкцію для вирішення корупційних ситуацій, а навчитися критично мислити та усвідомлювати негативний вплив корупції на суспільство. Описано 40 ситуацій у 4 сферах (бізнес, медицина, освіта, держава), наприклад, ситуація з подарунками викладачам або благодійній внесок для лікарні.
Обговорюючи наведені ситуації, учасники повинні обрати той варіант поведінки, який вони вважають правильним. При цьому, завжди є вибір, який впливає на варіанти розвитку ситуації.
Також вміщено методичні рекомендації для роботи з ситуаціями.
Цільова аудиторія: молодь віком 16-24 (можна адаптувати для молодшого чи старшого віку за потребою). Може використовуватись вчителями в школах для проведення інтерактивних чи позакласних занять та всіма, хто цікавиться тематикою корупції під час проведення заходів для молоді.